En webshop er hårdt arbejde

By:

Hvis du tror at du blot skal oprette en web-shop, lægge varene ind, måske med lidt tekst og så ellers blot sætte dig ned og vente på at ordene vælter ind, tager du fejl. Der ligger mange timer i at gøre nye kunder opmærksomme på din web-shop.

Det betyder at du skal have et nyhedsbrev, hvor du minder dine gamle kunder om din web-shop og du skal have nye mulige kunder til at abonnere på dit nyhedsbrev, så du kan friste dem med nye køb i din web-shop.

Et andet område er SEO. Du skal sikre dig, at Google syntes at lige netop din web-shop er den der skal vises, når en ny potentiel kunder søger på den type vare du sælger. Det er et tidskrævende arbejde, som ikke kan laves med venstre hånd fredag eftermiddag, lige inden weekenden. 

Lær om online markedsføring

Online markedsføring som du skal benytte dig af, hvis du har planer om at starte en web-shop eller hvis du allerede har en web-shop, kan du med fordel finde meget brugbar information på nettet, herunder nyhedshelten.dk.

Hvis du ikke selv har tid eller lyst til markedsføringsdelen, bør du få en anden til det. Enten en ansat eller et bureau. Uden det arbejde med online markedsføring, er der stor sandsynlighed for, at du ikke vil få succes med din web-shop. 

Til gengæld er det et arbejde som belønnes. Det vil hurtigt vise sig ved at der kommer flere nye kunder ind på din hjemmeside. Ikke alle vil købe, men mange vil, såfremt at dine vare selvfølgelig er interessant.

Men for at de køber skal de først besøge din web-shop og det er det online markedsføring, heriblandt SEO skal hjælpe. Når de så kender din web-shop, er det så vigtigt at de kommer retur. Det er så her at dit nyhedsbrev bliver relevant.